Saturday, July 27, 2013

XI Päev
Vuotso – Oulu
Läbisõit 459 km

Taas Rovaniemi ja taas Oulu ja taas juba tuttav Zeppelini keskuse parkla ööbimiskohaks
Eile õhtul otsis Mare välja kõik Rovaniemi kaltsukad ja pani kaardil punktid paika ning kella üheksaks laulma, et üks kordki enne lõunat liikuma saaks hakata.
Aga alustaks hoopis sellest, et eile sai pingutatud, et juba tuttavasse Zeppelini kaubanduskeskuseni Oulu külje alla välja jõuaks. Põhjusi selleks tervelt kolm ja nii saigi natuke pikem sõidupäev tehtud. Esiteks (Mare põhjus), Zeppelini keskuse tualetis oli korralik privaatkabiin, kus tõsisem pesemine sai ette võtta ja et Mare polnud juba 3 päeva pead pesnud, siis oli vaja kindlasti kohale jõuda. Teiseks (minu põhjus), Zeppelini parklas on töötavad mootorisoojenduse vooluvõtu kohad. Et käru aku täis laadida, oleks see parim koht. Ning ka külmiku saaks voolu peale lülitada ja natuke gaasi kokku hoida. Et ainult üks balloon kaasas, siis ei oska päris kindel olla, et täiega kulutades gaasi koduni jätkub. Nii et võimalus 220 V pistik kontakti suruda. Oli küll selline taimeriga kontakt, et iga tunni aja tagant tuli uuesti sisse lülitada, aga aku täis saime. Ja kolmandaks, liikuda nii kaugele lõunasse, kui võimalik. Soov esimest korda pimedas magada oli nii suur, et oleks nõus olnud veelgi edasi liikuma.
Nüüd siiski järjekorras. Hommikul kell üheksa oli äratus ja et aega sai kulutada ainult hommikusöögile, siis enne kümmet oli meil käik sees ja sõit võis alata. Sõidu ajal töötas Mare veel kord Rovaniemi raamatud läbi ja söötis klaarale kõik aadressid sisse, kuhu minema peame. Ega väga palju polnudki – kaks kirbukat ja üks kaltsukas ning korraks ka Jõulukülla veel sisse hüpata. Mingeid asju on ka sealt vaja osta ja et tagsiteel jääb Jõuluküla täpselt tee peale, siis ei mingeid tiirutamisi. Nii et teoreetiliselt, kui kella üheks Rovaniemisse jõuame ja iga poe peale tunnikese raiskame, peaksime õhtul kümne paiku Oulus olema. Ei midagi hullu.
Esimene kirbuturg oli täpselt kesklinnas ja üllatavalt leidsime ka parkimiskoha täpselt kirbuturu ees. Mina sättisin end kenasti kärusse blogi kirjutama ja Mare läks kirbuturule ringi peale tegema. Et teine turg oli kohe samas, pidi ta ka sinna jala minema, nii et rehkendasin vähemalt pooleteise tunniga rahuliku kirjutamise peale. Et taas kaks eelnevat päeva kirja panema, lootsin mõlemad eelnevad päevad ja kui Marel pikalt läheb, siis ka tänase päeva kirja panna. Ilus unistus. Möödas oli vist 15 minutit, kui karavani uks lahti tõmmati ja uus aadress anti. Nimelt oli üks kirbukas olematu valikuga, millele isegi Mare 10 minutiga tiiru peale suutis teha ja teine sootuks kinni pandud. OK, ajasin end siis taas püsti ja sõit läks mingi äärelinna suure kaltsuka suunas. Venelastele mõeldud ajakirjas kirjeldati seda kohana, kus isegi rikkad käivad oma sisseostusid tegemas. Naljakas, aga eks vaatame siis üle. Sõitsime siis ühte äärelinna suurde kaubanduskeskusesse, kus terve kvartal suuri poode täis ja aadressi ja infotulba abil leidsime õige koha õige kiiresti üles. Kui kellelgi aadressi vaja, siis võin seda lahkelt jagada.

Edasine sama – mina uuesti kärusse blogi kirjutama ja Mare ostureisile. Sel korral sain rahulikult kirjutada vähemalt pool tundi, kui Mare tagasi kihutas ja teatas, et mina pean ka poodi tulema, et tal käru täis kaupa, mille kohta tal hinnangut vaja ja lisaks pidavat ka minu jaoks seal HÄSTI palju huvitavat olema. No päris huvitav teada, mida sel minu jaoks küll olla võib, aga et käsk on vanem kui meie, siis sokid jalga ja poodi. See riiul, mis mind pidavat huvitama, sisaldas ühte vana rösterit, paari DVD pleierit, paari vana taskuraadiot, ühte mahlapressi, paari laualampi, õhu ionisaatorit ja elektrilist leivanuga. Äga tore, käisin selle riiuli mõne minutiga põhjalikult läbi, vaadates igat üksikut asja väga pikalt, et äkki saab kodus kuskil kujunduselemendina kasutada, aga isegi kõige lennukamat fantaasiat appi võttes, ei suutnud ühelegi asjale otstarvet leida. Edasi Mare käru kallale. Paar väga huvitavat asja oli sees ja üks suur jänes. Selline hiigelsuur ja lontis kõrvadega jänes, nii et esimese hooga ei saanud aru, et milleks see. Kui mulle rumalale selgeks tehti, et seda saab padjana kasutada, jõudis ka mulle kohale, et tegu täiesti mõtetu asjaga. Et viimased 10 minutit oli Mare sabas üks kohalik plika käinud ja seda jänest igatsevate silmadega piidelnud, soovitasin lahkelt see loom sellele kurvale tüdrukule anda. Mare seda ka tegi ja vähemalt hetkeks suutsime ühe kohaliku tüdruku maailma kõige õnnelikumaks inimeseks teha. Aga paar asja ta ikka korvi jättis autosse tõi. Mida täpselt, seda ei saa praegust öelda.
Nii et kaltsukate tuur läks sel korral minu jaoks väga libedasti. Tund aega ja kõik linna kaltsukad-kirbukad läbi käidud. See aga tähendas seda, et nüüd polnud Oulu jõudmisega enam mingit probleemi ja täpselt nii juhtuski. Päike oli veel päris kõrgel taevas kui kohale jõudsime ja juba oma vana tuttava koha peale parkisime. Juhe vooluvõrku ja kaubanduskeskusesse blogi üles laadima.
Et toiduga täna aega ei kulunud, paar päeva tagasi grillitud liha sai panni peal kiiresti soojaks aetud, kartulid kõrvale praetud ja peaaegu, et pidusöök oli olemas.
Blogi teksti lõpetades avastasin, et üleeilse päeva, mille hetk tagasi kaubanduskeskuses üles laadisin, olin varustanud päev uuemate piltidega, aga et kaubanduskeskus oli selle aja peale juba kinni, siis viimane sissekanne jäi kuni hommikuni valede piltidega.
Et päevane kuumus oli natuke järgi andnud (terve päev näitas auto termomeeter 24-26 kraadi sooja) ja et ka ilm hakkas hämaramaks minema, oli loota heale unele. Ja etteruttavalt võib öelda, et viimase kolme-nelja ööpäeva ilusaim uni oli see kindlasti.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et me mõlemad saime täna oma unistused täidetud. Mare kaltsukates ja kirbuturul käia ning mina tagasi normaalsusse, kus öösel paistab kuu ja õues on pime ning päeval on taevas päike ja õues valge. Selle mööndusega küll, et Oulu on polaarjoonest ainult 220 km kaugusel ja pimedat aega väga pikalt ei ole, aga asi seegi.

Pildid:
Et tänasel päeval pilte ei teinudki, siis valik eilseid meenutusi