Mõtteid on olnud erinevaid ja plaanid üks uhkem kui teine, alustades Prantsusmaaga ja lõpetades vähemalt kuu ajalise reisiga, mille kaugeim punkt oleks Hispaania keskosa, aga lõppude lõpuks otsustasime lihtsama ja kergema kasuks, kus vähem läbitud kilomeetreid ja rohkem puhkamist ühe koha peal. Ehk et Norra.
Et viimati sai Norras reisil käidud 2002 aastal, ehk täpselt 10 aastat tagasi, oleks päris huvitav vaadata, kui palju üks heaoluühiskond selle (meie jaoks pika) ajaga edasi liikunud on.
Kuna aega piisavalt, peaks saama ka väiksemates linnades pikemalt peatuda ja vaatamisväärsustega tutvuda. Rääkimata suurlinnadest ja pealinnadest. kus miinimum kaks päeva igas linnas saab olla.
Ja muidugi fjordid. Sel korral plaan sõita üles Trondheimi ja mööda rannikut rahulikult alla Bergenisse tulla. Ehk et fjorde peaks nägema küllastumiseni.
Reisvahendiks eelmisest aastast tuttav ratastel maja ja ka vedaja sama - hea armas Mazda, mille kütusekulu koos käruga ka rahuliku sõidugagi vähemalt 14 l /100 km kohta. Arvestades aga Norra tõuse langusi, võib arvestada kindlasti 15-16 liitriga saja kildi kohta. ja seda Norras, kus bensu liiter maksab tänasel päeval 2 eurot liiter. Aga eks tuleb ära kannatada.
Samuti tuleb harjuda Lõuna Euroopaga võrreldes kallimate kämpa hindadega. Samuti ei saa arvestada eurose veinipudeliga Supermarketist ja pooleeurose õllega samast poest. Nii et sel aastal tuleb oluliselt rohkem vaeva näha külmiku ja toidukapi täitmisega Eesti mõnes marketis.
Aga ei ole halba ilma heata ja kindlasti kompenseerib mõnevõrra suurema pöörise rahakotis Norra (ja ka Rootsi) ilu.
Lühidalt siis marsruudist ja ajakavast
10. juuli - laevaga Paldiskist Kapellskäri
12. juuli - Uppsala
14. juuli - Trondheim
17. juuli - Alesund
18. juuli - Bergen
22. juuli - Oslo
25. juuli - Karlstad
27. juuli - Stockholm
29. juuli - Kapellskär
30. juuli - Pärnu
Kokku peaks kilomeetreid tulema 3000 kanti. Ehk et 20 päeva kohta suhteliselt tagasihoidlik läbisõit(eriti võrreldes eelmise aasta 8000 km-ga). Aga nagu alguses mainitud, ongi selle aasta eesmärk vähem autos ja rohkem oma jalgadel või jalgratastel
Täna nädala pärast siis reisi esimene sissekanne
Ja siit ka reisi esialgne kaart, millest loodetavasti ka kinni peame
No comments:
Post a Comment