Saturday, July 14, 2012

Uppsala - Östersund
Kokku läbisõit 510 km

SÕIDUPÄEV

Hommikul magasime täpselt nii palju, kui und oli. Hommikusöök, maja pakkimine ja teekond Norramaale  Trondheimi võis alata. Eelnevalt oli küll poole tee peal üks kämpa välja valitud, kus öömajale oleks võinud jääda, aga kiire nõupidamise tulemusena otsustasime, et sõidame täpselt nii kaua kui viitsimist on ja pole vahet, kas jääb siis ette mõni parkla, bensukas või kaubanduskeskus. Et mingi kämpa järgi oma elu seadma ei hakka ja ööbima jääme täpselt seal, kuhu välja jõuame. Ja välja jõudsime Östersundi, kust Norra piirini jäi sõita veel umbes 150 km.
Ega sellest tänasest päevast väga palju kirjutada  ole.Lõunast hakkasime liikuma ja õhtul, peale seitset jõudsime Östersundi. Kuna kohe tee ääres oli üks suur kaubanduskeskus, pöörasime sisse ja valisime ühe tagumise rea koha, kuhu end siis parkisime. Meist 30 m eemal oli üks Norra matkaauto, nii et polnud ainukesed ööbijad sellel platsil.
Et praktiliselt kogu läbitud 500 km möödus kiirteel ja et ka aeg.ajalt sadas päris tihedat vihma, oli minu tegevuseks rooliratta peos hoidmine ja Mare arvas, et nii tühja päeva võiks sisustada heegeldamisega. Mida ta heegeldab, seda teab ta ise, ag nii palju ma aru sain, et tegu sisnist värvi paelaga, mis iseenesest ka hargneb ja mis lõpuks peaks jõudma tugitooli peale. Eks näeme.
Nagu juba mainitud, peale seitset jõudsime Östersundi kaubanduskeskusesse. Mina tahtsin küll kohe Rootsi jäätist proovima minna, kuna aga õhtusöök söömata, siis mingit jäätist ma ei saanud ja pidin hoopis liha hakkama soojendama. Kaheksaks oli õhtusöögiga ühel pool ja et kaubanduskeskus oli lahti kella kümneni, seadsime sammud keskusesse. Poes saime olla täpselt 9 minutit, mille jooksul jõudis Mare vaadata ühe lego konstruktori hiina, veenduda, et see on Rootsis ka alega kallim kui Eestis ja poest ta läinud oligi. Ma ei saanud hästi arugi, et kuidas nii kiiresti ühest poest tüdimus peale tuleb, aga poe uksest segaduses  välja ma Mare sabas sibasin. Hetk hiljem ma küll adusin, et ta tahtis teistesse poodidesse minna. Teistesse, mis juba üle tunni varem olid kinni pandud, ha-haa. Nali naljaks, aga ega siis selle pärast veel toidupoodi tagasi mindud. Ikka otse koju. Mis aga huvitav, 10 minutiline poeskäik (või äkki vihmane ilm ja pikk sõidupäev) oli nii väsitav, et panime end korraks pikali ja uni oli momentaalselt kohal. Paari tunni pärast sai korraks veel ärgatud, aga seda täpselt nii kauaks, et saaks hambad pestud ja kohe uuesti tuttu. Hommikusse etteruttavlt minnes võib öelda, et praktiliselt ühe jutiga(v.a. mõned sunnitud ärkamised, mis kohalikud rullnokad meile korraldasid) sai magatud 12 tundi ja natuke pealegi.  Raske aru saadagi, et kust see uni tuleb.
Nii palju peab muidugi mainima, et need 12 tundi magamist tegelikult ühe jutiga ei tulnud. Kui eelmisel aasta reisilt tulles Panevezise ühes kaubanduskeskuse parklas magasime, tegid kohalikud võistlust, et kelle auto/traktor/tsikkel ilma summutita kõvemat häält teeb, siis ega Rootsi rullnokad neist suurt kehvemad polegi.
Kellaaega ei oska öelda, kuna pimedaks ei lähegi siin, aga kell võis olla umbes poole ühe paiku öösel kui üks  plärisev ja suurte bassikõlaritega vana Volvo( lambist arvan, et Volvo, aga et Rootsi, siis 50% tõenäosusega oli see Volvo) parklasse, täpselt meie kõrvale lendas  ja  signaali andis, siis edasi Norra matkabussi kõrvale ja andis törtsu signaali nendelegi. Siis veel üks kaheliitrise mootoriga Yamaha(või mis iganes kaherattaline tal jalge vahel oli) mees pigistas oma masinast viimast välja. Hääle järgi tuli seda võimu sealt päris palju, sest päris pikalt oli see ulgumine kuulda. Ja lõpetuseks sõitis vee üks melomaanist suurte bassikõlaritega Volvo läheduses edasi  tagasi paar korda. Õnneks sellega etendused piirdusid ja lasti meid rahulikult hommikuni magada
Kokkuvõtvalt jääb päevast meelde palju vihma, hulgaliselt sõidukilomeetreid ja ebanormaalselt varajane uinumine.
Homme siis hommikul varem liikuma ja kuskil lõuna paiku peaks Trondheimis olema
Ja veel üks asi, mida juba eile märkasime, aga mis ununes kirja panna. Nimelt raadio. Rootsi ja muusika – need tunduvad siin teineteis välistavad nähtused olevat. Eeldasin, et Rootsis, kust on tulnud Abba, Roxette, Europe ja sada muud head bändi, peaks raadiod võidu erinevat muusikat mängima. Aga tühjagi. Üks klassikaraadio, üks mingi kahisev, arusaamatu muusikaraadio ja sada juturaadiot. Täiesti müstika ja seda nii Uppsalas kui ka Östersundis. Kuna maja raadio on vana juust, millel kassettmängija, siis rootsis oli tõeline piin raadiot 2 korda iga poole tunni jooksul skaala ühest otsast teise ja tagasi kruvida, lootuses leida mingigi meloodia. Aga suures piirdes see lootuseks jäigi. Müstika.